Strunta i SEO, koncentrera dig att sälja…
…har jag hört när jag har frågat angående en e-handelslösning – om jag kan flytta min butik till dem med sådan startsida som jag har idag – för att den är sökmotoroptimerat och jag vill inte förlora min placering i Google.
Men hur man kan strunta i SEO och sälja???
Sökmotoroptimering är en del att försäljningsprocessen – absolut – man kan strunta i SEO och välja andra försäljningskanaler.
Men.
Kan man lite SEO då kan det vara en ganska bra och billig försäljningskanal. Kan man inte – då kan det var dyr och inte alltid effektiv.
Men kan man – varför skall man inte kunna använda den?
Over 60% besökare kommer till min butik från sökmotorer. Varför skulle jag bara tacka nej till de här besökarna?
Ja, för det finns olika e-handelslösningar och tyvärr trots att de säger att du kan jobba i butiken med sökmotoroptimering du kan inte optimera startsidan på det sättet som du skulle vilja själv – på sättet som passar Google.
Sedan, det är sant – det finns besökare och besökare. Besökare som kliver bara in för att försvinna direkt, och besökare som blir kunder. Det är bättre att ha 40% besökare som blir kunder än 60% besökare som blir bara åskådare.
Men du kan dra in besökare som blir kunder genom SEO också. Som du kan sälja till dem. Det här är en lite mera komplex process och en del av denna är rätt användning av dina sökord och nyckel fraser.
2 Kommentarer