Klarna: Nya funktioner
Klarnas motto är Simplifying buying och för att konstant förenkla köpprocessen för kunderna och e-handlarna så utvecklar de sin tjänst. Klarna beskriver sin tjänst som en verktygslåda med verktyg som kan bli värdefulla för e-handlarnas försäljning. Klarna har under 2015 släppt två riktigt värdefulla funktioner. Det är numera möjligt att använda tack-sidan som merförsäljningskanal, kunderna kan med ett knapptryck lägga till ytterligare en produkt i den redan betalda varukorgen. Ett annat verktyg Klarna tillhandahållit är informationen om butikens övergivna varukorgarna. Det är nu tekniskt möjligt med hjälp av Klarna Checkout att skicka ut påminnelse-mail med one-click purchase, alltså att kunderna är ett knapptryck ifrån beställning och betalning.
För att dra nytta av alla dessa nya funktioner som Klarna har och kommer introducera gäller det att ha en bra webbleverantör som utvecklar integrationsmodulen. En webbyrå som föregår med gott exempel och som alltid är snabba på att anamma nya funktioner i sin Klarna-modul är Krokedil som under våren 2015 som släpper ännu en uppdatering av modulen som anammar Klarnas några av Klarnas senaste funktioner. På så sätt gör Krokedil Klarnas funktionalitet tillgängligt till samtliga användare av modulen till WooCommerce.