3 enkla strategier för att generera trafik och skaffa nya kunder till ditt onlineföretag med rabattkuponger. En rabattkod kan ge gratis leverans, en viss summa pengar eller procentandel.
#1: Skriv gästinlägg på andra webbplatser.
Ge bloggare en rabattkod när de publicerar ett blogginlägg om din webbutik och dess artiklar för att uppmuntra dem att skriva om ditt företag och dess produkter. I vissa fall kan en bloggare rekommendera din webbutik i allmänhet, medan andra kan markera en eller flera specifika varor. Om bloggaren säljer din webbutiksinredning kan han eller hon dela ett foto från sitt eget hus som innehåller minst en av dina varor. Om ditt onlineföretag erbjuder kläder kan en bloggare välja att presentera en eller flera av kläderna i en ”dagens outfit” eller annat liknande inlägg på din webbplats.
- Ett eller flera av dessa krav måste uppfyllas innan rabattkoden kan utfärdas till kunden. Villkor som följande är exempel:
- Bloggen har funnits i minst tre månader.
- Det är nödvändigt att länken från blogginlägget är giltig.
- Bloggen och artikeln ska vara relevant för läsekretsen.
- Det är inte acceptabelt att bloggen är en så kallad spamblogg.
- Det bör också noteras att rabattkupongen bara får användas en gång per blogg, så agera snabbt.
# 2: Sprid ordet på sociala medier som Facebook och Twitter.
Sprid information om din webshop på sociala medier genom att göra det enkelt för dina besökare och kunder att göra det. Det finns riktigt smarta tjänster som man kan utnyttja för just detta endamål.
En av tjänsterna är invitebox. Du kan skicka en XSL -fil som innehåller en lista med rabattkoder. Efter att ett meddelande om din webbutik har lagts ut får varje kvalificerad användare en rabattkod. När listan över koder har nått sin slutsats är widgeten från InviteBox dold tills du lägger till ytterligare koder. Smart eller hur?
# 3: Kampanjsidor eller rabattsidor
Sprid ordet om en mindre, tidsbegränsad rabattkod till ett större antal människor genom att publicera den på en mängd olika rabattwebbplatser. Vissa webbplatser har registreringsformulär där nya rabattkoder kan skickas; andra webbplatser får mejl med rabatt relaterad information. Några exempel på svenska webbplatser är bland annat: toprabattkod.se, kampanjjakt.se, blombudsportalen.se/euroflorist-rabattkod eller blombudsportalen.se/interflora-rabattkod e-Rabattsajterna får ofta ett stort antal besök via Facebook och nyhetsbrevs prenumeranter, vilket indikerar att rabattkoden har stor sannolikhet att spridas i större utsträckning.