Okategoriserade

Vrakdykarpensionatet: Intervju

Välkommen till denna intervju med Vrakdykarpensionatet/Captain Baltic, en dykresort belägen i Dalarö i Stockholms skärgård. Med över 20 års erfarenhet inom dykbranschen och dykutrustning har de specialiserat sig på kalla vatten och året runt dykning i Sverige. I denna intervju kommer vi att få höra mer om deras passion för dykning, deras online verksamhet med webbshop och deras vision för framtiden.

Kan ni berätta lite om vad ni erbjuder?

Vi erbjuder allt en dykare behöver, från dykkurser till utfärder med båt, utrustning, service och en härlig community av dykare som träffas och dyker tillsammans. Vi har även en dykbutik på plats och en webshop där man kan beställa hem utrustning. För den som vill ha hjälp att välja rätt utrustning, prova ut grejer eller lära sig hur funktioner fungerar så har vi workshops på riktigt, i havet med dykning. Vi startade i liten skala för tre år sedan men har 20 års erfarenhet av dykbranschen och dykutrustning.

Ni nämnde att ni har en dykbutik som specialiserar sig på kalla vatten och året runt dykning i Sverige, kan ni berätta lite mer om det?

Innan vi startade upp vårt företag jobbade vi med dykning också, men såg att det fanns ett stort gap för marknaden för dykning i Östersjön, det var svårtillgängligt och de flesta dykbutiker försörjde sig på att sälja varmvattensgrejer till snorlekutflykter. Vi ville ha en dykbutik som specialiserade sig på kalla vatten och året runt dykning i Sverige och skapade sedan Vrakdykarpensionatet/Captain Baltic. Vi har noga valt ut de bästa märkena på marknaden och jobbar ständigt för förbättringar tillsammans med distributörer och tillverkare. Mycket har skett inom utvecklingen av dykutrustning de senaste åren och det har blivit både säkrare och bekvämare, bara man har rätt grejer och rätt träning. Vi tror på att kombinera kunskap om utrustning och mer träning under ytan och anordnar workshops med olika topics regelbundet.

Hur marknadsför ni er verksamhet?

Hittills har vi marknadsfört oss en del på Google, lite på lokala svenska dyksidor såsom dykarna.nu, men mestadels på sociala medier (Facebook och Instagram). Vi ser framför oss att dykningen i Sverige växer och att nya generationens dykare är mer medvetna i sina val av utrustning och satsar på kvalitet och privatlektioner för att bli bättre dykare och kunna uppleva annorlunda platser. En av de bästa delarna med vårt företag är att vi har snabb och bra kundkontakt och ingen fråga sätts åt sidan. Vi kommunicerar och träffar våra kunder regelbundet. All utrustning vi säljer har vi själva noga valt ut, provdykt och använder själva när vi dyker vilket vi gör flera dagar i veckan. Vi är dykare, för dykare.

Föregående inlägg

20 tips för att få din webbshop att växa

Nästa inlägg

Hur man använder influencer-marknadsföring för att öka försäljningen för din webbshop