BesökareDriva företag/ webshop

Besökare till din webshop – del 2

Starta en blogg.
Varför? Det är bara extra jobb. Ja, det stämmer – men vem har sagt att driva en butik betyder lite jobb?
Var det någon? Och, då hade han fel.

Det tar oftast lite tid tills din webshop är klar och fungerar online. Men en blogg kan du starta nästan på 10 minuter. Och tack vare en blogg har du en bra bakstöd för din webshop och dina produkter.
Du kan börja samla dina potentiella kunder runt din blogg först, för att sedan på bloggen meddela att din butik har öppnats och t.ex. du har ett erbjudande för dina blogg läsare som kommer att handla i din butik.
Skriv ofta och intressant om dina produkter, information runt dem för att samla läsare som kan rekommendera dig vidare – mun till mun marknadsföring är det bästa som finns.
Du kommer att kunna länka till din webshop och dina produkter från din blogg som ger för din butik bättre plats i sökmotorer – men om detta senare.
Google tycker om sidor som är ofta uppdaterade (och en blogg MÅSTE du uppdatera ofta för att behålla dina läsare) – om du får kommentarer och du själv kommenterar kommentarer då Google kommer att tycka om din blogg ännu mera.

Du kan skapa genom din blogg en bild att du är expert i ämnet som ger mera trovärdighet för kunder att handla just i din butik. Besökare från bloggen kommer att besöka sedan din butik via länkar som du snyggt lägger i texten.

Så du ser att det finns många fördelar med att ha en blogg – bättre plats i Google, trovärdighet i ämnet, mera besökare i din butik.
Och nackdelar? Det är inte värd att koncentrera oss på dem.

Hur skapar du en blogg? Det tar vi i nästa inlägget.

Föregående inlägg

Besökare till din webshop - del 1

Nästa inlägg

Besökare till din webshop – del 3