MarknadsföringMarknadsföring på PinterestSociala Medier

6 Pinterest Tips

Använder du Pinterest för att marknadsföra din webshop/ sida/ blogg?

Här kommer 6 Pinterest tips som kan hjälpa dig att bli bättre på marknadsföring med Pinterest.

1.  Du kan ”pinna” med hjälp av ”Pin-knappen” som du placerar i din webbläsare eller lada ner bilder direkt från din dator. Glöm inte länken till bilden! http://pinterest.com/about/goodies/ Följ instruktioner , dra den till din webbläsare och använd den ofta för att spara på dina favoriter!

2. Pinterest tips nr 2: tänk på hur delar du dina varor från din webshop i ”Boards” på Pinterest.
Skapa inte en ”Board” för alla varor från din webshop. Skapa många olika ”Boards”. Säljer du kläder skapa en för byxor, en för kjolar, en för blusar och så vidare… Du kan skapa en som heter ”Mina favoriter” t.ex.  och lägga i den plaggen som är mest populära eller som du tycker om mest. (De plaggen kan finnas i andra ”Boards” också).

3. Hitta på bra och intressanta namn för dina ”Boards” – som fångar uppmärksamhet och får folk att kika in.

4. Ju mera folk följer du på Pinterest desto mera ”Pins” ser du. Ju mera följare har du själv desto mera folk ser dina ”Pins” istället.
Det här Pinterest tips är väldigt viktigt – du för inte nya besökare och kunder via Pinterest om du inte har många Pinterst följare. Så jobba på att skapa följare.

5. Se till att vara social på Pinterest – det är en social mötesplats. Glöm inte att gilla och kommentera andras ”Pins”. Genom att gilla och kommentera skapar du mera följare.

6. Pinna bilder från din webshop på Pinterst men dubbelkolla att länken skickar besökaren direkt till sida med produkten som finns på bilden.

Det är alltid bra med mera information om nya saker/ produkter.
Pinterst är en  fantastiskt marknadsföringskanal för dig som har en webshop eller säljer på Internet på något annat sätt. Du kan skaffa nya besökare och nya kunder med hjälp av Pinterest. Därför använd de 6 Pinterest Tips varje dag.
Vill du få mera hjälp med marknadsföring på Pinterest läs mera här: http://driva-webshop.se/om

Föregående inlägg

Facebook statistik.

Nästa inlägg

Din social media plan för 2013