Driva företag/ webshopStarta webshop

Visa vem äger butiken.

Visa gärna att den här butiken driver du eller ni. Att det finns riktiga människor bakom verksamheten.
De flesta butiker brukar ha en sida som heter: Om oss. Det brukar stå: ”Företagets namn” är ledande företag inom kläder (t.ex)… bla, bla, bla… Hur tråkigt som helst. Och alla är plötsligt ledande – lite omöjligt och därför skapar inte något förtroende.

Du själv – tänkt du själv vad skulle göra på dig bra intryck i en text ”Om oss”, vad skulle göra dig att du skulle känna dig trygg att handla?
För ja. För kunden handlar det mycket om trygghet.

Det är viktig att du/ni visar er som riktiga människor som finns bakom kulisserna –  berätta kanske varför har ni startat företaget och webshopen ( det här heter affärsidé som du dock kan berätta om på ett mänsklig sätt med egna ord).

Berätta gärna om er själv – kanske t.o.m, intresen. Att kunderna skall handla hos er, hos Kalle, hos Linda, hos Daniel och Lisa, och inte hos www.webshopnamn.se.

Folk tycker om att ha kompisar – det gör att man känner sig trygg. Visa att ni har en blogg, att ni finns på Facebook. Att ni finns överhuvudtaget på ett annat sätt också och inte bara här bakom i webshoppen.
Att ni har intresse, att ni tycker om produkter som ni sälejer. Att ni anväder dem själv, och att er familj, släkt, bekanta och kompisar gör det också.

Du kan skriva så här t.ex.

Det var en vacker dag år 2006 när jag har fått nog att jag kan inte hitta snygga underkläder för mig själv. Allt var tråkig och opersonligt – likadana färger, likadana modeller överalt. Trist, trist, trist. Ja ville ha något annat, något fräscht, något vackert och romantiskt.
Ja, där någonstans i Europa fanns snygga  och så underbara underkläder som det nästan kunde inte vara sant… Varför inte här i Sverige? Varför inte här hemma? Varför måste vi klä oss likadana i kläder / underkläder från stora kedjor och inte ha mycket att välja? Och hittar du något snyggt då finns inte storleken kvar för att förre dig har något köpt det – just för att plagget var fint.
Därför ville jag ta in det som är snyggt: vackra, romantiska underkläder för att erbjuda lite lyx och glamour i vardagen. Och därför skapades Kleio Fashion.

Så berätta att bakom företaget finns riktiga människor, du kan lägga bilder på er också, länken till Facebook eller en annan socialsida. Ange adress, telefon – inte endast kontaktformuläret – folk måste veta att det finns riktig folk bakom webbhoppen och inte endast Nobody AB.

Föregående inlägg

Den där "pesten" - säljare.

Nästa inlägg

Besökare till din webshop – del 4

2 Kommentarer

  1. på 5 juni, 2011 vid 00:02

    Jag byggde min och jag var ute efter några idéer och ni gav mig ett par

    • Profilbild
      på 9 juni, 2011 vid 21:21

      Härligt att jag kunde hjälpa:) Lycka till med butiken!