Driva företag/ webshopSociala Medier

Supporten på din webshop är extremt viktig

När man driver en webbshop är det väldigt viktigt med att ha bra support. Kunden ska kunna nå dig på så många sätt som möjligt. Kunden ska inte behöva komma till dig utan du ska finnas där kunden är. Detta är svårt när det gäller e-handel för man har oftast ingen fysisk butik. Det är därför man måste vara tillgänglig på nätet och via telefon. Här är en lista på saker man ska ha för att ha den perfekt supporten för en webbshop.

Email

Din kund ska enkelt kunna skicka mail till dig och din emailadress måste synas tydligt på din webbplats. Det är viktigt att svara så fort som möjligt för det gör din kund glad och det kan medföra att han fortsätter handla hos dig och rekommenderar dig till andra. Ett sätt för att förbättra upplevelsen för kunden är att ha ett autosvar som säger att ni besvarar hans mail snart. Detta är bra för då får kunden en bekräftelse på att ni har tagit emot mailet och då kan han känna sig säker.

Mobilabonnemang

Det är viktigt att kunna svara på kunderna frågor under hela dagen. Det enklaste för detta är att ha ett riktigt bra mobilabonnemang. Vi har samarbetat med en sida som heter Surf.nu och här är deras tips till er:

  • Eftersom dom flesta som driver E-handel bara har en enskild firma så kan det vara smart att välja ett privat abonnemang istället för ett för företag. Detta får ner köstånden på själva mobilräkningen.
  • Välj en mobiloperatör som erbjuder växel lösning så ditt företag framstår som mycket seriöst. Det kostar oftast inte speciellt mycket och det gör en otroligt stor skillnad.

Vi kan också tipsa om en lista som jämför mobilabonnemang.

Livechatt

Det är väldigt enkelt att installera en livechatt på en webbplats och det finns alternativ som är gratis. Det som är bra med en lviechatt är att du också ökar konverteringen på din sida oftast. När kunderna ser en livechatt känner dom sig tryggare för dom vet att du kan besvara deras frågor fort. Ibland har kunden en fråga som han inte kan hitta svaret på och kommer till din webbplats. Han är intresserad att köpa något men utan att få svaret kan han inte göra det. Då är en livechatt perfekt eftersom visa tycker att det är krångligt att ringa och maila.

Sociala medier

Detta sättet tänker inte många på men det är bra att ha sida på text Facebook och Twitter för då kan kunderna kontakta er från en miljö som dom känner igen och använder dagligen. Detta gör att dom oftast blir gladare och känner att ni har riktigt bra support. Här är det viktigt att svara fort. Facebook mäter din svarstid och visar det för dina kunder. Detta gör att visa kunder skiter i att skriva till dig ifall de ser att eran svarstid är för hög.

 

Föregående inlägg

Att marknadsföra en webbshop

Nästa inlägg

Klarna direkt

1 kommentar

  1. på 20 mars, 2019 vid 15:36

    Bra artikel! Tänker på det här med bra uppkoppling, jag känner att i mitt företag kan hastigheten ibland svikta lite vilket gör att vår kundtjänst får lida. Vad ska man ha för internetleverantör för att slippa detta? Telia??